[cat] L’anglès ha esdevingut, en els darrers anys, com a llengua de comunicació global. Podriem
dir que és la llengua vehicle a l’hora de comunicar-mos en gran part dels indrets del món. Per
això, en el treball que es presenta a continuació es qüestiona si des de l’educació formal
s’està aconseguint un procés d’ensenyament-aprenentatge òptim de la llengua anglesa, on es
fomenti un ús real de la llengua.
Mitjançant les bases teòriques del lingüista americà Stephen Krashen, entre les aportacions
d’altres autores, es farà menció de com els infants adquireixen una segona llengua o una
llengua extrangera, així com també s’explicarà l’enfocament comunicatiu del llenguatge ja
que n’és el propòsit del treball.
El treball conclou amb propostes d’estratègies didàctiques per fomentar un ús comunicatiu
del llenguatge ja que crec fermament que l’ensenyament de l’anglès a les aules de primària
han d’adoptar noves metodologies que vagin dirigides a fomentar la competèmcia lingüística
ja que el propòsit final quan aprenem una llengua és poder-mos comunicar amb èxit fent ús
de la llengua en qüestió
[eng] English language has become the language for global communication. It is the lingua franca
when we want to communicate in most places in the world. For this reason I question
whether formal formal education is in the correct way to achieve a proper teaching-learning
process in order to promote a real use of language.
Based on theories proposed by the american linguistic Stephan Krashen, and other authors
too, it is going to be mentioned the second language or foreign language acquisition process
in children. It is also going to be explained the communicative approach method as it is the
purpose of the work.
The work is completed with a proposal of some didactic strategies that promote
communicative because I truly believe that primary schools needs to take new methodologies
that are based on the linguistic competence so the final intention when learning a new
language is to be able to communicate successfully using that language