[cat] Actualment, es fa referència a l’educació inclusiva com una línia metodològica aplicada a les escoles, les quals atenen a la diversitat de tot l’alumnat i generen la progressió de tots, siguin quines sigui les seves característiques. Aquesta metodologia s’ha creat després d’una sèrie de modificacions molt importants, tan a l’àmbit educatiu com en el legislatiu, les quals han estat acceptades i canviades durant un llarg període de temps.
Encara així, poder parlar d’una escola inclusiva comporta fer front a una sèrie de característiques, tan físiques com funcionals, que moltes escoles ja han aconseguit, però algunes encara estan treballant per poder obtenir-les i desenvolupar amb èxit una metodologia tan important com n’és aquesta.
El que es mostra a continuació és l’explicació dels canvis que ha suposat l’evolució de l’escola inclusiva, i a més, quines són les característiques d’aquest model. Finalment, s’exposarà com és la realitat a aules actualment a través d’un anàlisi d’entrevistes, comparant els atributs de les diferents escoles
[eng] Currently, Inclusive education is being regarded as a methodological line applied at schools that cater to the diversity of all students and generate the progression of all of them, whatever their characteristics. This methodology has been created after a series of major modifications, both in education and in the legislative, which has been accepted and changed over a long period of time.
Additionally, to be able to talk about an inclusive school implies having some features, both physical and functional, that a lot of schools are working to achieve and develop such an important methodology successfully.
There is an explanation of the changes that have led to the development of the inclusive school, as well as the characteristics of this model. Finally, through interviews, it will present how reality in classrooms, comparing the attributes of different schools is