[cat] Aquest treball de Fi de Grau és un projecte de revisió bibliogràfica sobre un dels temes tal
vegada més controvertits a dia d’avui en l’àmbit de l’educació: els desures escolars; centrat en
l’etapa d’educació primària. Alheshores, per una banda, l’ojectiu d’aquesta recerca és donar a
conèixer, des d’un marc teòric, la concepció dels deures i la situació existent vers aquest afer
educatiu no sols a Espanya sinó altres països, aportant diferents perspectives d’alguns autors
destacats en aquesta matèria, com són Cooper, Valle, Reguerio i Pan. A més, s’analitza un
conjunt de variables que esdevenen claus a l’hora d’estudiar la relació entre deures i
rendiment acadèmic.
Per altra banda, es presenta un estudi de cas enfocat com una investigació qualitativa aplicada
en un centre educatiu, per tal d’analitzar i reflexionar sobre el context i l’aplicació dels deures
escolars que se’n fa, duent a terme una comparació de les consideracions fetes pels col·lectius
implicats en el centre (directora, coordinadors, tutors i associació de mares i pares).
[eng] This final degree project is a bibliographic review about one of the most controversial issues
nowadays in the area of education: school homework during the primary education period.
Thereby the main aim of this review is to make known the conception and situation about this
educational topic as a theoretical framework, not just in Spain but other countries, and it
offers different focuses from renowned authors such as Cooper and Valle or Reguerio and Pan.
Moreover, it is analyzed a set of variables that are important in order to show the relationship
between homework behavior and academic achievement. In addition, it is include a qualitative
research in the school setting like a case study. It tries to analyse and reflect on the context and
the application of the school homework that carry out and it is discussed the different
considerations among the various groups involved in the school center, such as the head
teacher, the coordinators, the mentors and the parents' association.