[cat] La importància de la música a l'educació primària és fonamental per al desenvolupament
integral dels alumnes. La veu és un dels aspectes més importants que es fa servir a l'aula, és
l'aspecte primari. No obstant, hi ha una gran varietat d'instruments musicals que també són
d'ús quotidià i un gran recurs per utilitzar a l'aula de música. Els instruments musicals, com a
eina d'ús comú dins l'aula, són un dels elements útils i pràctics amb els que podem treballar
certs aspectes musicals com: el ritme, la velocitat, etc. El següent banc de recursos gira entorn
al món dels instruments musicals, consisteix en una sèrie de propostes dirigides als alumnes
de tercer de primària. Per tant, el treball s'estructura en dues parts. La primera és la part
teòrica, on es parla de l'educació musical a l'aula de primària i on introduïm els instruments
musicals. La segona és la part pràctica, on mitjançant la recopilació de diverses propostes
didàctiques de diferents autors en cream d'altres per conèixer, construir i treballar els
instruments musicals: rítmics, melòdics i harmònics.
[eng] The importance of music in primary education is essential for the comprehensive
development of students. The voice can be considered one of the major musical instruments
used in the classroom. However, there is a wide range of musical instruments made of
everyday objects which are a great resource to be used in a music classroom. Musical
instruments, as a tool commonly used in the classroom, are useful and practical elements with
which we can work on certain aspects of music such as rhythm, speed, etc. The following
resource bank concerns musical instruments. It consists of a series of proposals aimed at
students in their third year of primary. Therefore, this project is divided into two parts. The
first one is the theoretical part, where we talk about musical education in the classroom and
where we introduce musical instruments. The second part is the practical one, where by
collecting various educational proposals by different authors we create others to get to know,
make and work on musical instruments such as rhythmic, melodic and harmonic.