[cat] El següent Treball de Fi de Grau (TFG) es basa en l’inventari i anàlisi del Boletín de la Institución Libre de Enseñanza (BILE) i el seu paper en la promoció de l’educació física a tots els àmbits educatius espanyols entre els anys 1920 i 1936.
Els institucionistes entenien l’educació física com una assignatura bàsica i global, una educació física que no només tractés l’exercici físic de forma única, sinó que també aquesta havia de fomentar la correcta alimentació i higiene, sempre des d’un àmbit educatiu total, és a dir realitzant-se a tots els nivells educatius (des de l’escola fins als estudis universitaris).
És per això que per la realització d’aquest treball, s’han analitzat tots aquells articles del BILE que parlessin d’educació física per, posteriorment, extreure les idees fonamentals i així mostrar la visió global que tenien els institucionistes de l’educació física
[eng] The next Final Dissertation is based on the inventory and analysis of the Boletín de la Institución Libre de Enseñanza (BILE) and their importance in the promotion of the physical education in Spain between the years 1920 and 1936.
The institucionistes understand the physical education as a basic and global subject, a physical education that fosters the proper nutrition and hygiene practices in addition to physical exercise, always from a global perspective, that is to say, it is still go on at all the levels of education (ranging from elementary school to university).
That is the reason why, during this project, it has been analysed different articles from the BILE. These articles explain different aspects of physical education. Thanks to the information that has been extracted, it has been collected the main ideas and it is shown the global vision about the physical education by the institucionistes.