[cat] La finalitat del present treball és desenvolupar una proposta d’intervenció educativa, basada en la metodologia dels grups interactius, amb la intenció de ser aplicada en un centre d’educació primària, en concret en el curs de primer que consta de tres classes amb vuitanta alumnes entre els sis i els set anys d’edat. Per a realitzar la proposta d’intervenció, s’han contextualitzat els grups interactius en l’àmbit de l’educació inclusiva, per així fer possible la participació activa de tot l’alumnat i no excloure a cap d’ells, ja que aquets són els principis fonamentals de l’educació inclusiva. La proposta d’intervenció gira al voltant de sis activitats, cada una de les quals centrada en un contingut de l’àrea de matemàtiques a realitzar en petit grup. Les activitats desenvolupades pretenen, per una banda, fomentar la interacció entre els companys de la classe i treballar valors com el fet de fer feina en grup i el respecte i, per l’altra banda, despertar en els alumnes l’interès cap al contingut treballat en concret en cada una de les activitats, així com fer possible la participació dels familiars a l’escola.
[eng] The purpose of the present study is to develop a proposal of educational intervention, based on the methodology of interactive groups, with the intention of being applied in a centre of primary education, in particular in the first year, consists of three classes with eighty students between six and seven years old. To carry out the proposal of intervention, interactive groups are contextualised in the field of inclusive education, so as to make possible the active participation of all the students and do not exclude any of them, since these are the fundamental principles of inclusive education. The proposal of intervention revolves around six activities each focused on a mathematical content to carry out in small group. These activities want to promote the interaction between peers in the class and work values such as teamwork and respect and to increase interest in students towards the content worked in particular in each one of the activities, so as to make possible the participation of family members in school.