[eng] The academic performance is the result of a multifactorial network as comprising personal,
institutional and familiar aspects. Family is the first socialization agent which children have,
along with school.
Therefore, this article, through a literature research, tries to know the influence of family
variables on the children’s academic performance and, also, realize the influence of the
structural family aspects on the academic performance. Finally, a field research aims to verify
the relation between structural factors on academic performance from a closer reality;
focussing on three aspects: economic and cultural level of family, family structure in terms of
number of siblings and migration.
[cat] El rendiment acadèmic és el resultat d’una xarxa multifactorial, ja que engloba factors
personals, institucionals i familiars. La família és el primer agent socialitzador dels infants,
juntament amb l’escola.
Per tant, a través d’una recerca bibliogràfica es pretén conèixer la influència de les
variables familiars sobre el rendiment acadèmic dels fills, alhora alumnes, i també conèixer la
influència dels aspectes familiars estructurals sobre el rendiment acadèmic. Finalment, a
través d’una recerca de camp es pretén verificar la relació dels factors estructurals sobre el
rendiment acadèmic des d’una realitat més pròxima; centrant-se en tres aspectes: el nivell
cultural i econòmic de la família, l’estructura familiar en quant el nombre de germans i les
migracions.