[cat] Per a resumir, els orígens de l'autisme daten del segle XVI, ara bé l'estudi cientí fic de
l'autisme no va començar fins a 1943 amb Leo Kanner, on parla a la seva obra “Autisme infantil
precoç” de 1966. L'alteració més fonamental en aquests infants, és la seva incapacitat per
relacionar-se normalment amb les persones i les situacions des del començament de la vida. En
l'actualitat, consideren que l'orígen de l'autisme es genètic, ara bé, això no està clar, a dies d'avui, es
duen a terme moltes investigacions, per esbrinar quina és la seva causa.Això provoca que els
investigadors duguin a terme diverses teories.
A més, la metodologia més emprada és el Mètode TEACCH (Treatment and Education of Autistic
related Communication Handicapped Children),seguit del sistema analògic per pictogrames
(PEAPO) i Sistema Pictogràfic de Comunicació (SPC), aquestes serveixen de eliminadors de
barreres, ja que faciliten l'estructuració i distribució del medi físic, l'estructuració de la seqüència
d'activitats i l'estructuració de les relacions personals.
I finalment,el centre Gaspar Hauser, és una entitat experta de les Illes Balears que s'encarrega de
l'atenció, educació i assitencia de persones amb autisme i les seves famílies, cobreixen totes les
necessitats què tenen els infants des dels seus primers anys de vida, fins que arriben a l'etapa adulta.
El centre dur a terme molts de serveis, programes individualitzats i una metodologia de treball
basada amb l'anticipació.
[eng] To summarize, the origins of autism dating from the sixteenth century, however the
scienti fic study of autism did not begin until 1943 with Leo Kanner, where he talks in his most
fundamental alteration in these children work "early infantile autism" in 1966, is its inability to
relate normally to people and situations from the beginning of life. At present, consider the origin of
autism is genetic, however, this is not clear, at present days, they are carried out much research to
find out what your causa.Això causes researchers carry out various theories .
In addition, the method most commonly used is the TEACCH method (Treatment and Education of
Autistic related Communication Handicapped Children), followed by the analog system by
pictograms (PEAP) and pictographic Communication System (SPC), these serve scrubbers barriers,
facilitating structuring and distribution of the physical environment, structuring the sequence of
activities and the structuring of personal relationships.
Finally, the center Kaspar Hauser, is an expert body of the Balearic Islands which is responsible for
the care, education and assistance of people with autism and their families, cover all the needs that
children from birth to adulthood. The center carry out many services, individualized programs and a
working methodology based on anticipation.