dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Bauzà Rosselló, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2017-11-23T14:17:58Z |
|
dc.date.available |
2017-11-23T14:17:58Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3721 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’absentisme escolar és definit per diversos autors. Un d’ells n’és Ribaya (2007) el qual
exposa que aquest fenomen es produeix quan existeix “la falta d’assistència (justificada o
injustificada) per part de l’alumne al seu lloc escolar dintre de la jornada lectiva, sent aquesta
la seva pràctica habitual”.
La present investigació es realitza amb la finalitat de conèixer el nivell d’absentisme
existent a la zona de llevant, centrant la investigació amb tres centres d’educació secundària
propers que acolleixen a alumnes provinents de qualsevol lloc i on els professionals diàriament
fan front a les problemàtiques que sorgeixen. Mitjançant la perspectiva exposada per diferents
professionals de cada centre, es pretén aconseguir una visió més profunda en quan al fenomen
i de la mateixa manera, conèixer i analitzar les mesures adoptades per a cada centre i la
metodologia d’actuació davant un cas d’absentisme escolar. Les conclusions ens acostaran a
l’experiència dels professionals de cada centre (director, cap d’estudis, orientador/a i tutor/a). |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Truancy is defined by different authors. One of them is Ribaya (2007),
which states that this phenomenon occurs when there is "lack of attendance (justified or
unjustified) by his students school site within the school day, and this is their usual practice.
This study was carried out in order to ascertain the level of absenteeism in the existing
east coast, the investigation focused on three secondary schools that accommodate students
coming from any place, where professionals are facing the daily problems that arise. Through
the perspective exhibited, by different professionals each center, is intended to get a deeper
insight into the phenomenon and as the same way, understand and analyze the actions taken by
each school and methodology for action in case of injury school. The findings bring us closer
to the experience of each center professionals (director, head teacher, mentor and tutor). |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Anàlisis del nivell d’absentisme escolar existent als centres públics d’educació secundària de la zona de Manacor i Porto Cristo |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
absentisme escolar |
ca |
dc.subject.keywords |
famílies |
ca |
dc.subject.keywords |
alumnes |
ca |
dc.subject.keywords |
centre |
ca |
dc.subject.keywords |
secundària |
ca |