dc.contributor |
Fullana Puigserver, Pere |
|
dc.contributor.author |
Mandilego Bennassar, Marina
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-29T08:47:32Z |
|
dc.date.available |
2017-11-29T08:47:32Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-29 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3766 |
|
dc.description.abstract |
[cat]L'educació, avui i sempre s'ha vist afectada per a la realitat social que l'envolta. De fet, per a
poder créixer i desenvolupar-se ha de tenir en compte el context en el qual es troba, sent així
que els canvis socials, culturals i econòmics tenen influència sobre l'educació i tal com les
altres, necessita modificacions. Actualment, els trets de la societat espanyola es mouen baix la
globalització, multiculturalisme, revolució tecnològica i incertesa, a partir dels quals
l'educació ha d'operar amb l'objectiu de saber donar-los les millors respostes. A tots aquestes
fets hi hem de sumar el factor temps. La rapidesa en el canvi és tan elevat que ja no som
capaços d'adaptar-nos a ell i enfront de l'àmbit educatiu, aquest punt genera desconfiança.
Abans, l'educació, tot sent estàtica i inamovible estava altament valorada i admirada per a la
societat, però amb el pas del temps i l’accelerat creixement econòmic i canvis socials, ha
provocat que l’edarreriment es faci més evident sent un fet palpable per a tots. És estrany
parlar del fet que en el mateix context social convisquin dos fets separats per un abisme tan
gran. La societat canviant a la qual no sabem com adaptar-nos i l'educació, que no sabem com
renovar-la.
Doncs, podem dir que el paradigma educatiu Espanyol està en crisis, una crisi produïda per la
no actualització de manera gradual als interessos i demandes de la societat. Ens trobem en un
punt històric en el qual la societat es desenvolupa cap al futur i l'educació pel contrari,
mitjançant les reformes educatives s’esforça per respectar el model clàssic escolar creant així
un mar d'incerteses entre ambdues. És tan elevat el grau d'inseguretat que el sistema o
institució no ens pot garantir que amb una titulació acadèmica obtindrem un millor futur.
Per tant, en aquest treball el que es pretén és, conèixer la panoràmica actual del Sistema
Educatiu Espanyol dins el context social en el qual es troba, l'evolució d'aquestes i els afectes.
També podrem comprovar si allò que s'ensenya dins les aules és el que realment el panorama
social sol·licita i si existeixen alguns models d'ensenyança que puguin afrontar de manera
correcta i plena el futur canviant. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng]Education, today and always has been affected by the social reality around him. In fact, in
order to grow and develop must take into account the context in which it is being so the
social, cultural and economic influence on education and the other as needs change.
Currently, the characteristics of Spanish society move down globalization, multiculturalism,
technological revolution and uncertainty, from which education must operate in order to find
the best answers to give them. All of these facts we must add the time factor. The speed of
change is so high that we are not able to adapt to it and against education, this point generates
distrust.
Before, education, despite being static and unchangeable was highly praised and admired for
society, but with the passage of time and the accelerated economic growth and social change
has caused the most obvious being edarreriment becomes a fact palpable for all. It is strange
to speak of the fact that they live in the same social context two events separated by a gulf so
great. The changing society in which we know how to adapt and education, we do not know
how to renew it.
Well, we can say that Spanish educational paradigm is in crisis, a crisis caused by the failure
to update gradually the interests and demands of society. We are at a historic point in which
the company develops and education to the future on the contrary, through educational
reforms strives to respect the traditional school creating a sea of uncertainty between them. It
is so high degree of insecurity that the system or institution we can not guarantee that
academic qualifications will get a better future.
Therefore, in this study the aim is to make the current panorama of Spanish education system
in the social context in which it is, and the evolution of these affections. We will also check
whether what is taught in the classroom is what really social scene and asks if there are some
models of teaching that can deal properly and fully changing the future. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Crisis en el Paradigma de l’educació |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
educació |
ca |
dc.subject.keywords |
societat |
ca |
dc.subject.keywords |
globalització |
ca |
dc.subject.keywords |
potencialitats i capacitats humanes |
ca |
dc.subject.keywords |
renovació educativa |
ca |
dc.subject.keywords |
individualisme |
ca |
dc.subject.keywords |
corrents pedagògiques |
ca |