dc.contributor |
Morey López, Mercedes |
|
dc.contributor.author |
Ramon Maimó, Bartomeu
|
|
dc.date.accessioned |
2017-12-01T08:11:46Z |
|
dc.date.available |
2017-12-01T08:11:46Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3822 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Al llarg meva experiència laboral, al Servei d'Integració i Atenció a persones amb
Discapacitat (SIAD), he realitzat nombroses intervencions socio-educatives amb persones
amb Malaltia Mental Greu Duradera, coneixent les seves dificultats per a accedir al món
social. Aquestes persones aïllament social, baixa autoestima, alta taxa d'atur, dependència
econòmica, problemàtica familiar, entre altres dificultats.
Es realitza un breu resum de la interveció a l'àmbit sanitari de les persones amb Malaltia
Menal Greu Duradera, fins arribar al model actual, el qual atén a aquestes pesones dins la
comunitat, però des d'un caire basicament psicofarmacològic.
El model que presento, mitjançant la proposta d'intervenció, és donar a la persona i la seva
família una atenció bio-psico-social des de l'àmbit sanitari, exposant la importància de la tasca
socio-educativa que realitza la figura de l'educador/a social.
La proposta que s'ha realitzat és del punt de vista del treball individual de la persona-família,
però s'ha de destacar la importància del treball grupal i comunitari. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] My work experience at the Integration and Attention Service for People with Special Needs
(SIAD) has given me the opportunity to make some social and educational interventions with
people with severe and persistent mental illness, as well as the chance to know how difficult is
for them to access the labour market. These people suffer from social isolation, low selfesteem,
high level of unemployment, economic dependence, and familiar problems, among
many other difficulties.
The present work points out the state of the art of health policies regarding intervention with
people with severe and persistent mental illness. At present, the model is characterised by a
treatment based exclusively on pharmacotherapy.
The proposed model is more focused on social intervention, what is to say, based on a biopsycho-
social attention from the health system, highlighting the relevance of the socioeducational
role made by the social educator.
This work has been done from an individual basis –individual-family-, but attention should
also be paid to the work in group and community. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Acompanyament terapèutic individual i socioeducatiu a persones amb problemàtica de Salut Mental |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
intervenció individual |
ca |
dc.subject.keywords |
enfocament bio-psico-social |
ca |
dc.subject.keywords |
salut mental |
ca |