[cat] El següent treball versa sobre les Pràctiques Restauratives (PR), metodologia relativament nova que poc a poc va guanyant pes en els centres com a via per a la gestió de conflictes. En el marc teòric s’explica com han arribat a consolidar-se dins les aules tot i ser una eina nascuda en el si de la justícia penal, així com s’exemplifiquen els principis bàsics que les fonamenten o els avantatges que presenten. En l’estat de la qüestió es fa una revisió de la documentació consultada que ha servit per elaborar el capítol anterior, desvetllant els resultats als quals arriben els diversos autors. Per altra banda, la part pràctica resulta un compendi d’experiències observades i analitzades que han servit, junt amb el marc teòric, com a coneixements previs per a l’elaboració de la proposta. La discussió per la seva part, ve a exposar les raons que justifiquen les millores que la proposta aporta al que ja es sabia fins al moment entorn a les PR i per acabar, es redacten les conclusions a les quals s’han arribat una vegada finalitzat el treball i reflexionat sobre el propi procés d’aprenentatge que aquest ha significat per a l’autora.
[eng] The following assignment is about restorative practices, a new methodology that has become popular in the schools as a way to manage problems. The theoretic explains how these methodologies have consolidate inside the classrooms, although they were born as a tool in the penal justice, it also gives examples on the basic foundations and the advantages that it presents. This stage is where all the gathered documentation is reviewed, revealing the final outcome that the authors came up with. On the other side, the practices are a result of a compendium made form the observed and analysed experiences, these practices alongside with the theory have been used to elaborate the previous proposal. The discussion explains the reasons and justify the improvements of this proposal.