La discapacitat visual en Educació Infantil. Conceptualització, escolarització, estratègies i recursos

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raül
dc.contributor.author Serra Caldés, Miquela Victòria
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-02-05T07:43:50Z
dc.date.available 2018-02-05T07:43:50Z
dc.date.issued 2018-02-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4700
dc.description.abstract [cat]Avui en dia, tots els infants amb necessitats educatives especials (NEE) estan escolaritzats en centres ordinaris sempre i quan l’escola pugui atendre les seves necessitats. El mateix passa amb els infants amb discapacitat visual, ja que segons l’ONCE, el 98% dels alumnes amb aquestes característiques es troben en un centre ordinari. L’objectiu principal d’aquest treball és investigar la discapacitat visual en relació a l’educació en el període infantil mitjançant una recerca bibliogràfica d’articles i llibres, i una entrevista a una mestra d’un infant amb discapacitat visual lleu. Per això, ha estat necessari investigar la fonamentació teòrica de la visió per tal de conèixer com funciona la vista, com detectar qualsevol problemàtica de la vista mitjançant els indicadors que s’exposen més endavant, i com afecta la discapacitat visual en el desenvolupament a altres nivells. Per acabar, s’expliquen els factors i agents que intervenen en l’escolarització d’un infant amb deficiència visual, i un recull d’estratègies i recursos, amb l’adaptació d’una unitat didàctica com a exemple, perquè pugui servir als futurs mestres si es troben amb un cas d’un infant amb deficiència visual a la seva aula.
dc.description.abstract [eng]Nowadays, children with special educational needs (SEN) enroll in ordinary schools if their needs can be met at these schools. It is the same with children who suffer from visual impairment. According to ONCE, 98% of pupils with these characteristics study in an ordinary center. The main aim of this project is to investigate visual impairment in relation to education in the infantile period by means of a literature search of articles and books and an interview with the teacher of a child who suffers from mild visual impairment. To conduct this project, it was necessary to research the theoretical foundations of vision in order to understand how the sight works, how to detect any issues related to sight using the indicators which will be described later, and how visual impairment has an effect on the development at other levels. To conclude, factors and agents involved in the education of a child who suffers from visual impairment will be explained. In addition, a collection of strategies and resources with an adaptation of a didactic unit as an example has been developed so it can be useful for teachers who, in the future, may encounter a child with visual impairment in the classroom.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title La discapacitat visual en Educació Infantil. Conceptualització, escolarització, estratègies i recursos ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/pubblishedVersion
dc.subject.keywords Educació infantil, discapacitat, deficiència visual, inclusió, estratègies ca
dc.subject.keywords Discapacitat
dc.subject.keywords Deficiència visual
dc.subject.keywords Inclusió
dc.subject.keywords Estratègies


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics