Analysis of supply chains with multi-channel distribution

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dc.contributor Capó Plaza, Laura
dc.contributor.author Méndez Simón, Juan Luis
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-02-05T08:06:13Z
dc.date.available 2018-02-05T08:06:13Z
dc.date.issued 2018-02-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4704
dc.description.abstract [eng] New technologies and predominantly the internet have been essential in the evolution of commerce in the last few decades. There have been changes in how companies work internally, how companies interact with each other and also in the way they interact with customers. This paper tries to analyze how e-commerce has changed the business environment, in how companies are using this potential to enhance their relationships with another companies in order to strengthen their competitive position; and the effects on distribution and logistics of the emergence of a new channel and the synergies and opportunities that originate. The focus will be on the evolution of the multi-channel format, where customers can make use of both physical and online channels to improve their experience, and companies can overcome the barriers and limitations of single-channel approaches. The study will cover both online retailers implementing a physical presence and brick-and-mortar companies expanding their business online. The last part will be an in-depth research on the grocery market and the development of its online channel, concentrating on Western Europe and North America; and with emphasis on its distinctive characteristics and challenges. ca
dc.description.abstract [spa] Las nuevas tecnologías y predominantemente internet han sido esenciales en la evolución del comercio en las últimas décadas. Ha habido cambios en la forma en que las empresas trabajan internamente, como interactúan entre ellas y también en la forma en que interactúan con sus clientes. Este trabajo intenta analizar como el comercio electrónico ha cambiado el entorno empresarial, en cómo las empresas están usando este potencial para mejorar sus relaciones con otras empresas con el objetivo de reforzar su posición competitiva, y los efectos en distribución y logística de la emergencia de un nuevo canal y las sinergias y oportunidades que se generan. Se hace hincapié en la evolución del formato multicanal, donde los clientes pueden usar tanto el canal físico como el online para mejorar su experiencia, y las empresas pueden superar las barreras y limitaciones de los enfoques de un solo canal. Este estudio cubre tanto los vendedores online que implementan una presencia física como las empresas físicas tradicionales que expande su negocio por internet. La última parte es un estudio en profundidad del mercado de la alimentación y su desarrollo por este canal online, concentrándose en Europa Occidental y Norteamérica; y con énfasis en sus características y retos distintivos. ca
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.title Analysis of supply chains with multi-channel distribution ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Supply chain ca
dc.subject.keywords Distribution ca
dc.subject.keywords Multi-channel ca
dc.subject.keywords Grocery market ca


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