[eng] The primary goal of this project is to explore present situation of Dameto
Clinics and discuss possible strategies for improvement of company’s
performance. Firstly, main reasons of small business’ failures have been
discussed. Secondly, a far-reaching internal and external analysis of the
company have been conducted through implementation of market research
tools, such as STEEP model, Porter’s five forces, SWOT analysis and BCG
Matrix. Next, objectives, corporate strategies and specific actions have been
defined. Based on the information obtained, market penetration has been
decided to be the most suitable corporate strategy for Dameto Clinics. Finally,
an emphasis has been placed on a digital marketing campaign which needed to
be conducted in order to strengthen company’s online presence. This project
demonstrates complex approach to developing a business plan for a smallsized
company.
[spa] El principal objetivo de este proyecto es explorar la actual situación de
Dameto Clinics, con el fin de definir e implantar aquellas estrategias que
permitan aumentar la competitividad de la empresa. Para lograrlo, primero se
ha realizado una revisión de la literatura existente sobre las principales razones
de fallida empresarial. Seguidamente, un extenso análisis interno y externo de
la compañía ha sido realizado a través del uso de herramientas de
investigación de mercado como el análisis PEST, las cinco fuerzas
competitivas de Porter, el análisis DAFO y la matriz BCG. Posteriormente,
objetivos, estrategias y planes de actuación concretos para la empresa han
sido definidos acordes con la información recabada, resultando ser penetración
de mercado la estrategia corporativa más adecuada para Dameto Clinics.
Además, se ha puesto especial énfasis en una campaña de marketing digital, la
cual ha sido necesaria para mejorar la presencia online de la compañía. Este
proyecto demuestra un enfoque complejo para el desarrollo del plan de negocio
de una pequeña empresa.