Dameto Clinics: complex approach to improving small-sized company’s performance

Show simple item record

dc.contributor Ripollés Piqueras, Jordi
dc.contributor.author Siquier Dameto, Nicolás
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-02-05T08:36:47Z
dc.date.available 2018-02-05T08:36:47Z
dc.date.issued 2018-02-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4710
dc.description.abstract [eng] The primary goal of this project is to explore present situation of Dameto Clinics and discuss possible strategies for improvement of company’s performance. Firstly, main reasons of small business’ failures have been discussed. Secondly, a far-reaching internal and external analysis of the company have been conducted through implementation of market research tools, such as STEEP model, Porter’s five forces, SWOT analysis and BCG Matrix. Next, objectives, corporate strategies and specific actions have been defined. Based on the information obtained, market penetration has been decided to be the most suitable corporate strategy for Dameto Clinics. Finally, an emphasis has been placed on a digital marketing campaign which needed to be conducted in order to strengthen company’s online presence. This project demonstrates complex approach to developing a business plan for a smallsized company. ca
dc.description.abstract [spa] El principal objetivo de este proyecto es explorar la actual situación de Dameto Clinics, con el fin de definir e implantar aquellas estrategias que permitan aumentar la competitividad de la empresa. Para lograrlo, primero se ha realizado una revisión de la literatura existente sobre las principales razones de fallida empresarial. Seguidamente, un extenso análisis interno y externo de la compañía ha sido realizado a través del uso de herramientas de investigación de mercado como el análisis PEST, las cinco fuerzas competitivas de Porter, el análisis DAFO y la matriz BCG. Posteriormente, objetivos, estrategias y planes de actuación concretos para la empresa han sido definidos acordes con la información recabada, resultando ser penetración de mercado la estrategia corporativa más adecuada para Dameto Clinics. Además, se ha puesto especial énfasis en una campaña de marketing digital, la cual ha sido necesaria para mejorar la presencia online de la compañía. Este proyecto demuestra un enfoque complejo para el desarrollo del plan de negocio de una pequeña empresa. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.rights all rights reserved
dc.subject 33 - Economia ca
dc.title Dameto Clinics: complex approach to improving small-sized company’s performance ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Business plan ca
dc.subject.keywords Corporate strategy ca
dc.subject.keywords Market research ca
dc.subject.keywords Environmental analysis ca
dc.subject.keywords Digital marketing ca
dc.subject.keywords Medical aesthetic industry ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics