[cat]En aquest treball es presenta una anàlisi dels usos lingüístics dels infants de la segona etapa
d’educació infantil de l’escola CEIP Sa Marina de Llucmajor durant el joc simbòlic. Es pretén
descriure i conèixer l’ús que fan els infants de la llengua catalana durant el joc. A partir de
situacions comunicatives espontànies, com és el joc simbòlic, es detecta quina és la llengua
més emprada pels infants amb els seus iguals, així com l’ús d'altres llengües, i com això varia
segons el context i la funció del llenguatge. Després d'explicar la situació sociolingüística del
grup-classe i del centre, així com la metodologia que hi segueixen, s’exposen i s’analitzen els
exemples extrets. Finalment, seguint les perspectives de diversos autors de referència en relació
a l’ús de la llengua, s'intenten dilucidar quins poden ser els factors que determinen l'ús de
la llengua castellana durant el joc als ambients simbòlics.
[eng]In this work is a linguistic analysis about children from second stage nursery education in the
school CEIP Sa Marina de Llucmajor through symbolic play. We want to describe and know
how the children can use the Catalan language through the play. We are looking for the first
language of the child with communicative situations like symbolic play and spontaneous situations
and their mother tongue. After speaking about the language situation of the group, the
school, and its method, we analysed the examples. At the end, we try to know which are the
reasons why the children speak in Spanish while they are playing