[cat]En el present treball de Fi de Grau de la carrera d’Educació Infantil, es realitza una anàlisi de diverses activitats relacionades amb les matemàtiques que es poden dur a terme fora de l’aula i d’una manera més dinàmica del que es fa avui a les escoles d’Educació Infantil. Vull demostrar que les matemàtiques no només es poden aprendre mitjançant fitxes i llibres sinó que les matemàtiques són al nostre dia a dia i en podem aprendre moltíssim a través de les rutines, els hàbits, i principalment en el context que ens envolta.
Seguidament desenvoluparé algunes activitats pel cicle d’Educació Infantil, que en un futur posaré en pràctica, i intentaré demostrar als mestres d’avui dia, que utilitzen el mètode clàssic d’ensenyança, que sense fitxes i llibres també es poden aprendre moltes coses sobre les matemàtiques. Algunes de les activitats exposades al TFG les he dut a la pràctica durant el meu període de pràctiques a l’aula de 5 anys del CEIP Joan Veny i Clar.
[eng]In this final project of career kindergarden is an analysis of different activities that can be conducted outside the classroom in a more dynamic way than it is done today at kindergarden schools the present study demonstrates that routine mathematics can be learned not only through books and worksheets but mathematics is in our routine and we learn a lot about them through routines, habits, and especially in the context around us.
Then eh cycle will develop some activities for kindergarden, in the future I will practice and demonstrate to current teachers who use the classical teaching method that without sheets or books children can also learn a lot about mathematics. Some of the activities exposed to the TFG have been practicing in my teacher’s training in a five years old class at CEIP Joan Veny i Clar.