dc.contributor |
Sureda García, Inmaculada |
|
dc.contributor.author |
Bergas Bauzà, Joana Maria
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-19T08:02:46Z |
|
dc.date.available |
2018-03-19T08:02:46Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-19 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145350 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau es centra en l’estudi de les pors en els infants del segon cicle d’educació infantil i en com els adults, pares i educadors, podem enfocar la tasca d’ensenyar-los a canalitzar i superar aquestes pors.
Parlarem en primer lloc sobre el concepte general d’emoció i els estudis que n’han fet al llarg de la història autors com McDougall, Mowrer, Wukmir, Arnold, Plutchik, Ekman, Lazarus o Goleman. A continuació, analitzarem amb més profunditat l’emoció concreta de la por i com apareix i es viu en els infants. Normalment, la por “és un factor protector i socialitzant” (M.D. Pérez Grande, 2000), que ajuda a organitzar la ment infantil però hi pot haver casos en els quals aquesta emoció pugui suposar un problema o trastorn que pugui afectar al seu desenvolupament emocional (fòbies i ansietat) (Marks, 1990a). A més, explorarem i tindrem en compte també la variable del vincle afectiu amb els pares i el temperament de l’infant, aspectes claus que influiran decisivament en la manera de gestionar les pors i la seva superació.
A continuació, oferirem una sèrie de pautes educatives apropiades per enfrontar els temors, cercant afavorir un clima de seguretat afectiva que ajudi a l’infant a encarar aquesta emoció. Es tracta d’evitar patrons educatius que puguin generar temors disfuncionals, prevenint així els trastorns causats per la por. També veurem les competències emocionals que treballarem dins l’àmbit escolar i el tipus de respostes que intentarem regular a través d’elles (respostes neurofisiològiques, comportamentals i cognitives). Finalment, descriurem un conjunt de recursos, tècniques psicopedagògiques i activitats que puguin ajudar-nos a treballar les pors tant a l’escola, com a la família, com en un context més individualitzat de treball. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final grade is based on the study of fears in children of the second cycle of childhood education and how adults, parents and educators, can focus on the task of teaching them to channel and overcome these fears.
First of all, we are going to talk about the general concept of emotion and the studies that have been made throughout history by authors as McDougall, Mowrer, Wukmir, Arnold, Plutchik, Ekman, Lazarus or Goleman. Then, we will discuss in more depth the specific emotion of fear and how it appears and is lived by children. Typically, fear “is a protective and socializing factor” (M.D. Pérez Grande, 2000) that helps to organize children's minds, but there could be cases where this emotion translates into a problem or disorder that can affect the child’s emotional development (anxiety and phobias) (Marks, 1990a). In addition, we will also consider and explore the affective bond with parents and the child's temperament, key aspects that will influence decisively the way of managing fears and how to overcome them.
Then, we will offer a series of educational guidelines suitable to face fears, seeking to encourage a climate of emotional security that could help the child to deal with this emotion. We have to avoid patterns that could generate dysfunctional fears, preventing this way future possible disorders caused by fear. We will also work on emotional skills within the school and the type of responses that we will attempt to regulate through them (neurophysiological, behavioral and cognitive responses). Finally, we will describe a set of resources, psycho pedagogy techniques and activities that can help us to work about fears at school, in the family, and in a more individualized work context. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAcces |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Treballem la por a l’Educació Infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Por |
ca |
dc.subject.keywords |
Emocions |
ca |
dc.subject.keywords |
Infància |
ca |
dc.subject.keywords |
Pautes educatives |
ca |
dc.subject.keywords |
Desenvolupament |
ca |
dc.subject.udc |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |