[cat] El present Treball de Fi de Grau se centra en l’anàlisi de determinades dimensions sobre la metodologia d’ambients d’aprenentatge. Concretament, aquestes dimensions són: l’espai, el material, el rol del docent i la concepció que es té d’infant als ambients.
L’EI Sa Torre (Manacor) ha estat el context on s’han pogut analitzar mitjançant l’observació directa, fotografies, anotacions, entrevistes... D’aquesta manera, s’ha fet una anàlisi on s’han comparat les dimensions a cada un dels ambients amb la informació del marc teòric.
A partir dels instruments utilitzats per a fer l’anàlisi, els resultats obtinguts donen resposta a reorganització, manca, excessivitat, etc. d’espai i material als diferents ambients del centre. De la mateixa manera, el rol docent i concepte d’infant necessiten temps per acabar d’assolir-se definitivament.
[eng] This final degree project is centred on the analysis of various aspects of the method of learning through “environments”. Concretely, theses aspects are: the workspace, the material, the teacher’s role and the teacher’s conception of the child in these “environments”.
The EI Sa Torre School (Manacor) has been the context where it was possible to analyse this method by direct observation, photographs, written notes and interviews. In this way, an analysis has been made where these different aspects have been compared with the theoretical information.
Thanks to these methods of analysis used, the results obtained show any reorganization necessary, such as excess, lack, etc., of space and material in the different “environments” of the school. In the same way, the teacher’s role and conception of the child need time to develop.