[cat] Certs problemes d’aprenentatge i comportament es deuen a una mala integració sensorial perquè el fet de què el cervell no processi de manera adequada la informació que rep dels diferents sentits pot derivar en algun tipus de disfunció tals com dificultat en l’aprenentatge de la lectoescriptura, hiperactivitat, problemes de coordinació motriu, dislèxia, etc. En determinades ocasions la causa d’aquests problemes es desconeix i és atribuïda a altres tipus de problemàtiques. Amb aquest treball es pretén donar visibilitat dins l’Educació a les disfuncions de la Integració Sensorial i donar idees per treballar-la de forma preventiva.
[eng] Some behavioural and learning problems are due to a poor sensory integration because the fact that the brain does not properly process the information it receives from different sensorial directions can result in some type of dysfunction such as difficulties in learning literacy, hyperactivity, impaired motor coordination, dyslexia, etc. On certain occasions the cause of these problems are not known and are attributed to other types of problems. This work aims to highlight the dysfunctions of sensory integration in Education and give ideas to work preventively.