[cat] Al desenvolupament dels infants té un paper molt important el llenguatge, aspecte on
nombrosos nins presenten dificultats.
Diferents estudis evidencien l’estreta relació entre dites dificultats del llenguatge i els
problemes emocionals als infants d’Educació Primària. Partint d’aquesta relació, es planteja
un model d’intervenció sobre el llenguatge utilitzant l’expressió socioemocional com a fil
conductor, donant així resposta a les diferents necessitats dels infants i sortint d’un model
plenament clínic centrat en una única àrea, el llenguatge.
Per comprovar aquest model d’intervenció es presenta una part pràctica on es treballa amb
vuit nins d’entre 3 i 11 anys amb dificultats del llenguatge, tenint present tant les seves
necessitats en comunicació i llenguatge com a l’àmbit socioemocional.
[eng] The language, the aspect which many children have difficulties with, has a very important
role within this development.
Some surveys show the close connection between these language difficulties and the
emotional problems in primary school children. Starting from this connection, a language
intervention model is proposed using the socioemotional expression as a common topic so as
to help with the children’s necessities and leave a clinic model focused only in one area, the
language.
To check this intervention model out, a practical part is presented in which it is done a work
with eight children between 3 and 11 years old with language difficulties, taking into account
both communication and language necessities as well as the socioemotional aspect.