L'Educació emocional i els seus components des d'una perspectiva psicològica

Show simple item record

dc.contributor Gotzens Busquets, Concepció
dc.contributor.author Ribas Ribas, Nicolás
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-03-26T08:22:50Z
dc.date.available 2018-03-26T08:22:50Z
dc.date.issued 2018-03-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145565
dc.description.abstract [cat] En aquest treball es presenta com un breu recorregut pels elements fonamentals i les característiques pròpies de l'educació emocional, i la seva evolució al llarg de la història, a causa del gran interès que ha despertat el món dels sentiments i les emocions recentment i les seves aplicacions dins l'àmbit de l'educació i la psicologia. Aquesta educació emocional destaca per ser presentada com una innovació educativa que respon a les necessitats socials, les quals no havien estat ateses fins al moment per les matèries ordinàries. Així doncs, el seu objectiu principal és el desenvolupament de les competències emocionals, és a dir, la consciència emocional, la regulació emocional, l'autogestió, la intel·ligència interpersonal i les habilitats per a la vida i el benestar. El fet de dur a la pràctica aquesta tipologia d'educació implica dissenyar nous programes fonamentats en el marc teòric d'aquest corrent, els quals per dur-los a terme és necessari comptar amb un professorat format i preparat prèviament que, a més, requereixen uns materials curriculars, així com uns instruments de recollida de dades per tal d'avaluar aquests programes. Per tal d'anar coneixent millor els entramats d'aquesta educació social, afectiva i emocional en aquest treball es tracten diversos aspectes i elements en els quals es basa aquesta ideologia. En primer lloc, abans d'endinsar-se dins l'estudi de l'educació emocional, cal conèixer els motius i les raons per les quals aquesta esdevé necessària, és a dir, es presenten unes dades sobre la societat actual i les seves conductes conflictives i nocives. Tot seguit, l'estudi presenta un breu cop d'ull a l'evolució del cervell humà, realitzant així un repàs històric dels canvis que es produïren en el nostre òrgan fins a arribar a ser éssers humans pròpiament dits. Del qual es destaca la idea de la doble mentalitat que tenim, una mentalitat intel·lectual i una altra mentalitat emocional. Un cop tractats aquests aspectes, el treball ja es centra en el món de l'educació emocional, començant per definir l'objecte de desenvolupament d'aquesta, com és la intel·ligència emocional, que fou un concepte creat per Salovey i Mayer en els anys noranta. Exposant-ne la conceptualització, els instruments d'avaluació i els beneficis d'aquesta intel·ligència 3 emocional; per posteriorment, enfonsar-se dins l'aparició, evolució i desenvolupament de l'educació emocional, alhora que es presenten els fonaments teòrics en els quals es basa així com les competències emocionals que es pretenen desenvolupar amb aquesta. I finalment, s'exposen les característiques necessàries dels programes educatius d'educació emocional, els quals es posen de manifest i resulten evidents en dos programes d'exemple com són EDEMCO i Programa d'educació social i afectiva en l'aula (Trianes, 1996). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title L'Educació emocional i els seus components des d'una perspectiva psicològica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Educació emocional ca
dc.subject.keywords Competència emocional ca
dc.subject.keywords Intel·ligència emocional ca
dc.subject.keywords Instruments de mesura ca
dc.subject.keywords Educació ca
dc.subject.keywords Counseling ca
dc.subject.keywords Educació afectiva i socioemocional ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics