dc.contributor |
Verger Gelabert, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
Chirivella Pascual, Irene
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-05-18T11:09:22Z |
|
dc.date.available |
2018-05-18T11:09:22Z |
|
dc.date.issued |
2018-05-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145904 |
|
dc.description.abstract |
[cat]El present treball té la finalitat de conèixer quines són les barreres i els
facilitadors que es troba un infant amb limitacions motrius dintre del centre escolar.
Com també analitzar els diferents recursos que utilitza tant dintre com fora de l’escola.
Per aconseguir aquests objectius, es presenta un marc teòric en el qual s’explica com va
sorgir el concepte d’educació inclusiva i quin ha estat el seu desenvolupament en
l’àmbit educatiu fins a l’actualitat.
A continuació hi ha una explicació d’allò que són els trastorns del
desenvolupament i de les diferents tipologies que existeixen. Després d’aquesta
introducció, es fa una descripció més detallada sobre un dels trastorns motrius en
concret: la paràlisi cerebral, els seus símptomes, la seva etiologia, factors i la
classificació.
Per acabar el projecte s’introdueix una anàlisi realitzat sobre un cas real
d’escolarització a un centre ordinari d’un infant que pateix paràlisi cerebral. A través
d’aquest es van explicant cada una de les barreres i els seus corresponents facilitadors
amb les quals s’ha trobat l’infant al llarg de tot el procés. Finalment, hi ha una conclusió
i una discussió de l’anàlisi teòrica i pràctica de l’estudi realitzat. |
|
dc.description.abstract |
[eng]The purpose of this present work is getting to know the barriers and facilitators
which a child with mobility limitations can find inside schools. Also, analyzing the
different resources that a child could use in and outside schools. In order to reach these
objectives, there is a frame of reference where the inclusive education concept appears,
and how the context of education’s evolution is at this moment.
To continue, there is an explanation regarding what developmental disorder
means and different types that exist. After this introduction, there is a more detailed
description of a particular motor disorder; cerebral palsy, their symptoms, etiology and
classification.
To complete the project, its analysis is introduced and carried out as a case study
in schools where children suffer. Here, barriers and facilitators are explained with their
corresponding relevant facilitators that children have found throughout the process.
Finally, there are a conclusion and a discussion on the study’s theoretical and practical
analysis. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
|
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
L'escolarització d'un infant amb limitacions motrius a l'etapa d'educació infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.keywords |
Paràlisi cerebral |
ca |
dc.subject.keywords |
Barreres |
ca |
dc.subject.keywords |
Facilitadors |
ca |