L'escolarització d'un infant amb limitacions motrius a l'etapa d'educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Chirivella Pascual, Irene
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-05-18T11:09:22Z
dc.date.available 2018-05-18T11:09:22Z
dc.date.issued 2018-05-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145904
dc.description.abstract [cat]El present treball té la finalitat de conèixer quines són les barreres i els facilitadors que es troba un infant amb limitacions motrius dintre del centre escolar. Com també analitzar els diferents recursos que utilitza tant dintre com fora de l’escola. Per aconseguir aquests objectius, es presenta un marc teòric en el qual s’explica com va sorgir el concepte d’educació inclusiva i quin ha estat el seu desenvolupament en l’àmbit educatiu fins a l’actualitat. A continuació hi ha una explicació d’allò que són els trastorns del desenvolupament i de les diferents tipologies que existeixen. Després d’aquesta introducció, es fa una descripció més detallada sobre un dels trastorns motrius en concret: la paràlisi cerebral, els seus símptomes, la seva etiologia, factors i la classificació. Per acabar el projecte s’introdueix una anàlisi realitzat sobre un cas real d’escolarització a un centre ordinari d’un infant que pateix paràlisi cerebral. A través d’aquest es van explicant cada una de les barreres i els seus corresponents facilitadors amb les quals s’ha trobat l’infant al llarg de tot el procés. Finalment, hi ha una conclusió i una discussió de l’anàlisi teòrica i pràctica de l’estudi realitzat.
dc.description.abstract [eng]The purpose of this present work is getting to know the barriers and facilitators which a child with mobility limitations can find inside schools. Also, analyzing the different resources that a child could use in and outside schools. In order to reach these objectives, there is a frame of reference where the inclusive education concept appears, and how the context of education’s evolution is at this moment. To continue, there is an explanation regarding what developmental disorder means and different types that exist. After this introduction, there is a more detailed description of a particular motor disorder; cerebral palsy, their symptoms, etiology and classification. To complete the project, its analysis is introduced and carried out as a case study in schools where children suffer. Here, barriers and facilitators are explained with their corresponding relevant facilitators that children have found throughout the process. Finally, there are a conclusion and a discussion on the study’s theoretical and practical analysis.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.title L'escolarització d'un infant amb limitacions motrius a l'etapa d'educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Educació inclusiva ca
dc.subject.keywords Paràlisi cerebral ca
dc.subject.keywords Barreres ca
dc.subject.keywords Facilitadors ca
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics