[cat]Aquesta investigació estudia l’ús que es fa dels contes en les aules d’educació
infantil i les possibilitats que ofereix la narració per la formació integral de l’infant.
Per dur-lo a terme s’ha realitzat un estudi bibliogràfic de tema en qüestió
combinat amb la informació directa a través d’enquestes a mestres de l’etapa d’infantil.
Amb l’anàlisi de les dades obtingudes podem determinar que el conte és una
estratègia metodològica que ofereix a l’infant un ventall de possibilitats en les
dimensions afectives, socials, lingüístiques, creatives i comunicatives a més de
respondre a la necessitat lúdica pròpia de l’etapa i de l’esser humà.
[eng]This research examines the use of stories made in kindergarten classrooms and
the possibilities narrations offer for the child’s integral education.
To carry it out bibliographic study of topic has been combined with the
information obtained directly from kindergarten teacher’s surveys.
By analysing the data, we can determine that stories are a methodical strategy,
which offers the child a range of possibilities in the emotional, social, linguistic,
communicative and creative dimensions, and they respond to the ludic needs forming
part of that period of live.