[cat] El present estudi pretén oferir opcions per a la resolució de conflictes postergant el tòpic de demanar perdó, a partir de demostrar que els infants d’unes edats determinades no són capaços encara d’entendre’n el seu significat. Aquest fet és totalment normal, ja que fins una determinada edat els infants no tenen superada la teoria de la ment i es diu que són egocèntrics, cognitivament xerrant.
Aquests infants es limiten a pronunciar la paraula perdó sense saber quina repercussió tindrà aquesta, com es sent l’altra o les altres persones implicades en el conflicte o què ha desencadenat aquella situació de malestar i de disgust.
Allò més fàcil o allò que hem vist i sentit sempre quan es dóna un conflicte és “demana-li perdó” i automàticament, sense pensar en què volen dir aquelles paraules repetim “perdó” i ens anem tan indiferents a seguir jugant.
Per combatre aquestes situacions, per fomentar la reflexió, l’enteniment de per què passen les coses es pretén demostrar que aquells infants que no tenen superada la teoria de la ment no són capaços d’entendre que les seves actuacions poden tenir repercussions en els altres o què una persona es pot sentir diferent a com es senti un mateix.
Aquest treball consta d’un estudi on es realitzaran unes proves a una determinada mostra d'infants per al seu posterior anàlisi i valoració. A més de contrastar-ho amb diferents autors de referència que ja han fet investigacions sobre el tema.
[eng] This study aims to offer options for the conflicts resolution, postergant the cliché of apologizing, from the demonstration that the children are not able to understand its meaning.
However, this fact is very normal, as the children until a certain age don’t overcome the theory of mind and cognitively speaking they are said to be egocentric.
The children just say the word sorry without knowing its effects, the feelings of the other person or people involved in the dispute or the reason for the discomfort. When there is a conflict, the easiest thing to say or what we have always seen and heard is apologize and automatically without thinking of the meaning of that word, the children repeat sorry and continue to play indifferently.
In order to combat this situations, to stimulate the reflection and the understanding of why things happen, it is intended to demonstrate that the children who haven’t overcome the theory of mind are not able to understand that their actions may affect others or that another person may feel different.
This work consist of some tests will be carried out on a particular sample of children for next analysis and evaluation. In addition to contrasting it with different reference authors who have already done research on the theme.