El conte com a eina per a treballar la interculturalitat a l'aula d'infantil (3-6 anys)

Show simple item record

dc.contributor Genovart Rapado, Maria Consolació
dc.contributor.author Capó Galmés, Francisca
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-13T08:05:06Z
dc.date.available 2018-09-13T08:05:06Z
dc.date.issued 2018-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147392
dc.description.abstract [cat] Actualment, les escoles d'infantil tenen una gran diversitat de cultures, per aquest motiu, és important desenvolupar la interculturalitat dins les aules. L'objectiu d'aquest treball és explicar als infants el concepte d'interculturalitat mitjançant un conte d'elaboració pròpia on s'expliquen les cultures que es poden trobar als diferents continents. Per tot això, s'ha elaborat una unitat didàctica amb diferents recursos (conte, titelles, làmines amb les característiques facials de cada continent, vestimenta típica de cada cultura, dau per treballar l'idioma de cada personatge, menjars típics de cada cultura, el clima de cada zona i les danses de cada lloc) i s'ha duit a la pràctica amb dotze infants d'Educació Infantil del CEIP Blai Bonet de Santanyí. Durant les sis sessions que ha durat la posada en pràctica s'ha observat que els infants s'anaven engrescant i entenent que cap cultura és millor que una altra, i la darrera sessió, que servia per englobar tota la unitat didàctica, va funcionar per observar que els infants havien entès el concepte d'interculturalitat. ca
dc.description.abstract [eng] At present, nursery schools have a big diversity of cultures, for this reason, it is important to develop it interculturality in the classrooms. The aim of this, it is explain to children the concept of intecutlurality with a story made by myself that explain the cultures that can find to the different continents. For all this, I has elaborated a didactic unit with different resources (story, puppets, plates with the facial characteristics of each continent, typical clothing of each culture, to work the language of each character, typical foods, the climate of each area and dances of each place) and it has been put into practice with twelve children of Childish Education of the CEIP Blai Bonet of Santanyí. During six practice sessions, it was observed that the children were understanding that there is not any culture better than another. The last session, which served to globalize all the topics of the unit, worked to observe that the children had understood the concept of inteculturality. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Interculturalitat ca
dc.subject.other Conte ca
dc.subject.other Cultura ca
dc.subject.other Alumnat d'infantil ca
dc.subject.other Recursos didàctics ca
dc.title El conte com a eina per a treballar la interculturalitat a l'aula d'infantil (3-6 anys) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record