[cat] El tema principal d'investigació i de proposta didàctica d'aquest estudi és la relació entre les rondalles i els valors que aquestes transmeten. És important treballar els valors, i durant els primers anys de vida és quan millor s'assoleixen. Per això, és primordial treballar-lo durant l'etapa d'Educació Infantil, i veiem que la literatura infantil és una de les millors eines per a la formació integral dels nins, de socialització, d'integració i, fonamentalment, per a l'educació en valors.
Aquest estudi consta de dues parts. A la primera, s'ha elaborat un marc teòric en el qual s'ha investigat sobre l'educació de valors a educació infantil des d'una perspectiva global, i també hi ha una recerca sobre la literatura infantil, especialment sobre les rondalles i el valor que tenen com a recurs didàctic. A la segona part del treball, s'explica la meva proposta didàctica sobre la literatura a l'aula, a través d'activitats relacionades amb una sèrie de rondalles seleccionades, per a l'edat a la qual va destinat, que en aquest cas és 3-4 anys. Al posar en pràctica aquesta proposta, es vol pretendre contribuir en la transmissió de valors, que es podran descobrir en base a les rondalles treballades.
L'objectiu fonamental d'aquest projecte és contribuir al coneixement de la literatura infantil, concretament dels valors presents en ella, mitjançant les rondalles, com eina emprada per educar als infants de la nostra aula.
[eng] The main topic of research and didactic proposal, of this End-of-Degree Project, is the relationship between popular stories (Rondalles) and the values that they transmit. It is important to work the values, and during the first years of life is when they are best achieved. That is why it is essential to work during the Infant Education phase, and we see that children's literature is one of the best tools for their integral training, for socialization, integration and, fundamentally, for education in values.
This study consists of two parts. In the first, a theoretical framework has been developed in which the values training of children's education has been investigated from a global perspective, and there is also a research on children's literature, especially on fables (Rondalles) and the value they have got as a didactic resource. In the second part of the paper, my didactic proposal on literature in the classroom is explained, through activities related to a series of selected stories, for the age at which it is intended, which in this case it is 3-4 years old.
In order to implement this proposal, we intend to contribute to the transmission of values, which can be discovered through the stories (Rondalles) we worked with.
The main objective of this project is to contribute to the knowledge of children's literature, specifically adding the values present in it, through the storytelling, as a tool used to educate the children in our classroom.