Projecte d'investigació: La Pedagogia Waldorf: Una nova visió de l’Educació

Show simple item record

dc.contributor Rincón Verdera, Juan Carlos
dc.contributor.author Díez Fernández, Ana
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-13T08:41:20Z
dc.date.available 2018-09-13T08:41:20Z
dc.date.issued 2018-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147404
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau pretén esdevenir una recerca documentada. El tema principal és la Pedagogia Waldorf i la seva metodologia. L’objectiu de la investigació és analitzar els seus fonaments i bases metodològiques i comprovar si coincideix en la posada en pràctica en els centres. El treball es divideix en els següents apartats: • Orígens de la Pedagogia Waldorf: Bibliografia de Rudolf Steiner; Bases teòriques de la Metodologia Waldorf; Primeres escoles Waldorf • Pedagogia Waldorf; els seus Principis Educatius • Expansió de les escoles Waldorf • Funcionament de les Escoles Waldorf: Formació del Professorat; Un dia a l’Escoleta Binissalem. Inicialment es fa una recerca bibliogràfica dels principals autors i context històric en el qual es desenvolupa aquesta pedagogia alternativa. S’ha desenvolupat un marc teòric respecte d’aquest tipus de pedagogia per indagar quines són les possibilitats que aportenen el context de la nostra educació. Per últim, es presenten unes conclusions en que extraurem si els principis metodològics d’aquest tipus d’Educació Alternativa es respecten a la pràctica. Es contrastaran amb l'escoleta Waldorf de Binissalem. ca
dc.description.abstract [eng] This final project aims to become a documented investigation, where the main theme is Waldorf Pedagogy and its methodology. The objective of the research is to analyze its foundations and methodological bases and to verify if it coincides with the implementation in the centers. The work is divided into different sections. Initially, a bibliographic search is made of the main authors and historical context in which this alternative pedagogy is developed. A theoretical framework has been developed to investigate the possibilities that this type of Pedagogy brings to education. Finally, we present some conclusions from which we can extract if this Alternative Education that is presented respects its methodological principles put into practice, I have been able to contrast it with the Waldorf nursery in Binissalem. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació alternativa ca
dc.subject.other Pedagogia Waldorf ca
dc.subject.other Escoles Waldorf ca
dc.subject.other Antroposofia ca
dc.subject.other Rudolf Steiner ca
dc.title Projecte d'investigació: La Pedagogia Waldorf: Una nova visió de l’Educació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record