dc.contributor |
Rincón Verdera, Juan Carlos |
|
dc.contributor.author |
Díez Fernández, Ana
|
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2018-09-13T08:41:20Z |
|
dc.date.available |
2018-09-13T08:41:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-09-13 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147404 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau pretén esdevenir una recerca documentada. El tema principal
és la Pedagogia Waldorf i la seva metodologia. L’objectiu de la investigació és analitzar
els seus fonaments i bases metodològiques i comprovar si coincideix en la posada en
pràctica en els centres.
El treball es divideix en els següents apartats: • Orígens de la Pedagogia Waldorf: Bibliografia de Rudolf Steiner; Bases teòriques de la Metodologia Waldorf; Primeres escoles Waldorf • Pedagogia Waldorf; els seus Principis Educatius • Expansió de les escoles Waldorf • Funcionament de les Escoles Waldorf: Formació del Professorat; Un dia a l’Escoleta Binissalem. Inicialment es fa una recerca bibliogràfica dels principals autors i context històric en el
qual es desenvolupa aquesta pedagogia alternativa. S’ha desenvolupat un marc teòric
respecte d’aquest tipus de pedagogia per indagar quines són les possibilitats que
aportenen el context de la nostra educació.
Per últim, es presenten unes conclusions en que extraurem si els principis metodològics
d’aquest tipus d’Educació Alternativa es respecten a la pràctica. Es contrastaran amb
l'escoleta Waldorf de Binissalem. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final project aims to become a documented investigation, where the main theme is
Waldorf Pedagogy and its methodology. The objective of the research is to analyze its
foundations and methodological bases and to verify if it coincides with the
implementation in the centers.
The work is divided into different sections. Initially, a bibliographic search is made of the
main authors and historical context in which this alternative pedagogy is developed. A
theoretical framework has been developed to investigate the possibilities that this type of
Pedagogy brings to education.
Finally, we present some conclusions from which we can extract if this Alternative
Education that is presented respects its methodological principles put into practice, I have
been able to contrast it with the Waldorf nursery in Binissalem. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Educació alternativa |
ca |
dc.subject.other |
Pedagogia Waldorf |
ca |
dc.subject.other |
Escoles Waldorf |
ca |
dc.subject.other |
Antroposofia |
ca |
dc.subject.other |
Rudolf Steiner |
ca |
dc.title |
Projecte d'investigació: La Pedagogia Waldorf: Una nova visió de l’Educació |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|