La màgia de la llum: les instal·lacions artístiques a l’Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor Jaume Adrover, Maria Magdalena
dc.contributor.author Solà Alomar, Francisca Maria
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-13T11:53:11Z
dc.date.available 2018-09-13T11:53:11Z
dc.date.issued 2018-09-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147410
dc.description.abstract [cat] En el present treball es pretén aportar una nova visió als docents sobre l’art per a que puguin posar en marxa noves experiències artístiques en els centres educatius. La instal·lació artística és la manifestació pròpia de l’art contemporani que s’ha utilitzat per a contextualitzar les propostes, ja que permeten unir art i educació fent una simbiosi perfecta. Per aquest motiu, es proposen cinc instal·lacions artístiques amb un mateix eix comú, l’experimentació amb la llum i l’ombra. Algunes d’aquestes propostes s’han dut a terme la pràctica al CEIP Es Puig (Lloseta), escola que es basa en un metodologia activa i viva amb ambients d’aprenentatge. En les instal·lacions artístiques els infants són els principals protagonistes, s’endinsen dins les diferents propostes d’aprenentatge interactuant amb l’obra a través del joc lliure. Amb el joc, els infants descobreixen i experimenten les possibilitats del material, de l’espai al qual es troben i del seu propi cos. En canvi, l’adult és qui prepara l’espai i els materials, fa de referent i acompanya el joc dels alumnes, observant, enregistrant i avaluant l’experiència. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of the project is to provide a new vision of art to teachers so that they can fulfil artistic experiences in educational centers. An artistic installation is the manifestation of contemporary art that has been used to contextualize the proposals, as they allow a perfect union of art and education. For this reason, five artistic facilities that share a common theme, the experimentation with light and shadow, are proposed. Some of these proposals have been put into practice at the CEIP Es Puig (Lloseta), a school that is based on an active and lively methodology with learning environments. In these facilities the children are the main protagonists, they get involved in different learning proposals interacting with the artwork through free play. During the game, children discover and experience the possibilities of the material, the space and their own body. Furthermore, the adult is the one who prepares the space, the materials and becomes a companion throughout the game, observing, recording and evaluating the experience of the children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Art contemporani ca
dc.subject.other Instal·lació artística ca
dc.subject.other Llum i ombra ca
dc.subject.other Experimentació ca
dc.title La màgia de la llum: les instal·lacions artístiques a l’Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record