[cat] Amb la realització d’aquest treball de fi de grau d’Educació Infantil, que té com a títol Descobrint la geometria i la mesura a través del joc, es pretén reflexionar i donar a conèixer la informació recopilada i elaborada sobre un tema en concret: com aprendre geometria i mesura a Educació Infantil. La metodologia emprada en aquest treball és combinada, ja que té una part de fonamentació teòrica i una altra, basada en la realització d’un recull d’activitats i materials didàctics per poder treballar la geometria i la mesura a l’aula de tres, quatre i cinc anys. L’objectiu principal d’aquest recull es crear a l’aula situacions potencialment significatives, que afavoreixen la participació activa dels infants.
Finalment, aquest treball consta d’uns annexos en els quals podem trobar moltes més activitats per poder treballar Descobrint la geometria i la mesura a través del joc amb els més petits.
[eng] In order to conclude with the finishing assignment of my degree in early childhood that is titled Discovering geometry and measured through the game. My objective in this piece of work is to think, and spread the data collected about this topic. Particularly, in how a child can learn geometry and measurements in early childhood education. The methodology chosen in the paper is combined by two parts; one is a theoretical basis and the second one is based on practice exercise activities to give the child the proper knowledge to work on geometry keeping in mind their age group and educational limits due to age. The purpose of all the activities is to make the pupils feel integrated and therefore participating in class.
To conclude, the assignment consists of annexes in which we can find a lot of practice exercises, so we can work in Discovering geometry and measured through the game in their early childhood education.