¿És la consciència fonològica una aliada de l'adquisició de la lectoescriptura?

Show simple item record

dc.contributor Buil Legaz, Lucia
dc.contributor.author Morey Font, Marta
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-17T09:25:54Z
dc.date.available 2018-09-17T09:25:54Z
dc.date.issued 2018-09-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147440
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge de la lectoescriptura és un tema força important en l’etapa d’Educació Infantil. Un dels processos que es considera imprescindible per a l’adquisició de la lectura és el que s’anomena consciència fonològica. Segons diversos estudis la consciència fonològica té una clara relació amb l’aprenentatge de la lectura. L’objectiu del present treball és analitzar l’efecte que la intervenció en consciència fonològica té sobre l’aprenentatge de la lectoescriptura en l’etapa d’Educació Infantil. Es va fer una avaluació inicial i una final a 20 infants d’edats entre 5-6 anys, mentre que les activitats només es fan a 10 d’infants, per tal de valorar l’efecte d’aquestes activitats. El treball conclou en que els infants que han estat estimulats a través de les diferents activitats progressen significativament en la lectoescriptura, en comparació als infants que no han rebut aquests estímuls. ca
dc.description.abstract [eng] The learning of reading and writing is a very important topic in the Infant Education stage. One of the processes that is considered essential for the acquisition of reading is what is called phonological awareness. According to several studies the phonological awareness has a clear relation with the learning of the reading. The goal of this study is to analyse the effect that the intervention in phonological awareness has on the learning of reading comprehension in the Infantile Education stage. An initial evaluation and an end to 20 children between the ages of 5-6 were made, while activities were carried out only for 10 children, in order to assess the effect of these activities. The work concludes that children who have been stimulated through different activities progress significantly in reading comprehension, compared to children who have not received these stimuli. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Lectoescriptura ca
dc.subject.other Consciència fonològica ca
dc.subject.other Aprenentatge de la lectura ca
dc.subject.other Avaluació ca
dc.title ¿És la consciència fonològica una aliada de l'adquisició de la lectoescriptura? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics