[cat] Durant els darrers segles, la psicomotricitat dins l'à mbit de l'educaci ó no es tenia tan
present com actualment, ja que es feien sessions per plaer amb la finalitat de deixar als
infants jugar sense seguir cap metodologia. No obstant aix ò, ja es d óna m és import ància
a desenvolupar aquests tipus de sessions i en creure en les capacitats, necessitats i el
desenvolupament integral dels infants.
El present treball, aborda la import ància del conte motor a travé s de la innovaci ó dins
l'educació infantil. La principal finalitat, és la de cercar la motivaci ó a travé s d'aquesta
nova eina d'aprenentatge dels contes, dins l'aula de psicomotricitat amb els infants del
segon cicle d'infantil d'una manera globalitzada.
Al llarg del treball de fi de grau, es realitzar una proposta de millora a trav és d'una
Unitat Didàctica. Com a docents, s'ha de tenir en compte la importà ncia d'adaptar els
contes motors a les caracterí stiques dels infants, seguidament de la flexibilitat durant el
proc és d'aprenentatge. Per concloure, s'ha d'esmentar que a travé s daquesta nova eina
d'innovació es viable poder realitzar una educació globalitzada, motivadora i
significativa.
[eng] During the last centuries, the psychomotricity in the field of education was not as
present as it was today, since sessions were made for pleasure in order to let children
play without following any methodology. However, greater importance is already being
given to developing these types of sessions and believing in the capacities, needs and
the integral development of children.
The present project looks at the importance of Ômotor storiesÕ through innovation in preschool
education. The main aim is to find motivation via this new story-learning tool in
the psychomotricity classroom with children in the second cycle of pre-school education
in a globalized way.
During the final-year project, an improvement proposal will be carried out as part of a
teaching unit. As teachers, the importance of adapting motor stories to the childrenÕs
characteristics must be taken into account, followed by flexibility throughout the
learning process. To conclude, it must be mentioned that through this innovative new
tool it is feasible to carry out globalized motivating and meaningful education.