[cat] Aquest Treball de Fi de Grau se centra en la importància del procés d’ensenyamentaprenentatge
de la llengua catalana dels alumnes nouvinguts. Per tal que aquest procés es
completi, els alumnes nouvinguts han d’arribar a conèixer, comprendre, aprendre i utilitzar la
llengua.
Aquest estudi pretén fer un recull de programes i/o materials que s’empren als centres,
estudiar com i quins s’utilitzen, i com respon l’alumnat.
A fi d’arribar a extreure conclusions, s’ha realitzat una recerca per a la fonamentació teòrica,
dotze entrevistes a professors/es d’Educació Infantil i Primària, i una entrevista més
exhaustiva a una professora d’Atenció a la Diversitat. També s’ha analitzat un Pla d’Acollida i
Atenció a la Diversitat d’un centre.
[eng] The main focus of this final degree project is to emphasize the importance of the teachinglearning
process of Catalan for newcomers. For this process to be completed, newly arrived
students must get to know, understand, learn and use the language.
This work aims to serve as a gathering of programmes and materials that are used at schools,
to study how and which ones are being used, and to know how students respond to them.
In order to draw conclusions, a research has been made to establish a theoretical foundation,
as well as twelve interviews to pre-school and primary education teachers and a more
exhaustive interview to an Attention to Diversity teacher. An analysis of a Welcoming and
Attention to Diversity Plan has also been made.