[cat] El present treball final de grau fa un anàlisis de diversos factors motivacionals que poden influir
en el procés d’ensenyament-aprenentatge, fent especial menció al curs de sisè a l’àrea
d’educació física. Per aquest anàlisi, ens endinsarem dins l’amplia temàtica de la motivació,
més concretament a l’àmbit educatiu, tenint en compte autors especialitzats en el tema i
diferents teories i corrents motivacionals pedagògiques.
L’estudi es focalitzarà en els interessos o rebutjos dels alumnes a l’hora de realitzar les diferents
sessions d’educació física, amb la finalitat de poder detectar-los, potenciar els beneficiosos i/o
substituir els contraproduents.
La investigació consistirà en la realització de dues unitats didàctiques, de quatre sessions cada
una, en les que s’aniran introduint diferents variables motivadores o desmotivadores pels
alumnes. Una vegada realitzades les unitats didàctiques s’avaluaran els diferents aspectes
motivacionals a partir d’un qüestionari. A través d’aquest qüestionari, es donaran a conèixer la
influència dels diferents factors en la motivació dels alumnes en el moment de realitzar les
classes d’educació física.
[eng] This final degree dissertation analyses different motivational factors that can influence the
teaching and learning process, more specifically for the year six in the area of physical
education. For this analysis, we will dive into the broad motivational subject, more specifically
in the educational field, taking into account specialised authors in the subject and different
theories and pedagogical motivational movements.
The study will focus on the interests or rejections of the students when practising the different
P.E. sessions, the goal being to detect them, boost the beneficial ones and/or replace the
counterproductive ones.
The research will consist on the completion of two didactic units, of four sessions each, in
which we will be introducing different motivational or demotivational variables for the
students. Once we have completed the didactic units, we will evaluate the different motivational
aspects through a questionnaire. Through this questionnaire, we will find the influence of the
different factors at the time of taking the P.E. classes.