[cat] El present treball fa referència a un cas pràctic d’un nin amb autisme de 10 anys. Inicialment,
s’explica les característiques que pot presentar una persona amb autisme, tot seguit, es
comenten les característiques del nin amb el qual es passarà a treballar, i finalment, les
avaluacions i intervencions que es varen dur a terme durant un curt període de temps de l’any
escolar 2017-2018, així com les conclusions que es treuen al respecte.
No es pot apreciar gran diferència respecte al nivell de vocabulari del nin, de la primera
avaluació a la darrera, ja que el temps transcorregut i el nombre d’intervencions realitzades
no han estat suficients. És a dir, això ha provocat que la diferència significativa entre l’edat
cronològica i l’edat de vocabulari del nin no variés d’una forma notable. Per observar grans
resultats, cal ampliar el període de temps entre avaluacions així com el nombre de les
sessions d’intervenció realitzades; d’aquesta manera, es podrà arribar a tenir un bon exemple
de programa d’intervenció amb un nin amb autisme d’aquesta edat.
[eng] This paper refers to a practical case of a 10-year-old boy with autism. Initially, it explains the
characteristics that a person with autism can present, then the characteristics of the child
whom is going to work with, and finally, the evaluations and interventions that will be carried
out during a short period of time of the 2017-2018 school year, as well as the conclusions that
are drawn from respect.
There is no significant difference between the level of the child's vocabulary from the first
evaluation to the last, because the time elapsed and the number of interventions carried out
have not been sufficient. That is, this has meant that the significant difference between the
chronological age and the age of the child's vocabulary does not diminish in a remarkable
way. To observe great results, it is necessary to extend the period of time between evaluations
as well as the number of intervention sessions performed; in this way, you can get to have a
good example of an intervention program with a child with autism of this age.