[cat] Aquesta recerca s’emmarca dins del Treball de Final del Grau de Mestre en Educació Primària a la
Universitat de les Illes Balears. Realitze una investigació sobre l’educació antiautoritària, la qual és
el fruit de translladar l’antiautoritarisme a l’experiència educativa, és a dir, el resultat de l’aplicació
del principi de no obediència cap a una disciplina imposada des de dalt a l’àmbit educatiu.
Al treball aprofundisc des d’una perspectiva teòrica i històrica en l’antiautoritarisme en educació i
realitze una recerca sobre els diferents referents de l’antiautoritarisme a l’educació, com ara Ferrer i
Guàrdia, Rebecca Wild, Carl Rogers i Alexander Sutherland Neill.
A continuació realitze una investigació d’un projecte educatiu concret, analitzant per complet
l’experiència educativa antiautoritària Escola Lliure Nono.
[eng] This research is part of the Final Project of the Primary Education Degree in the University of the
Balearic Islands. I carry out an investigation into anti-authoritarian education, which is the fruit of
transferring the anti-authoritarianism to the educational experience, that is the result of the
application of the principle of non-obedience towards a discipline imposed from above to the
educational area.
I delve into the theoretical and historical perspective in anti-authoritarian education and carry out
research on the different references of anti-authoritarianism in education, choosing Ferrer i Guàrdia,
Rebecca Wild, Carl Rogers and Alexander Sutherland Neill.
Next I perform an investigation of a specific educational project, completely analyzing the
educational and anti-authoritarian school Escola Lliure Nono.