[cat] Els conflictes en els centres escolars, és un tema molt debatut avui en dia, especialment, les
implicacions que aquests tenen per a la convivència escolar, com afecta emocionalment als
diferents agents implicats i, conseqüentment, la influència que té en el clima d’aula.
En general, parlem de conflictes amb connotacions negatives per a totes les persones implicades
en el problema i, la resolució d’aquests, majoritàriament, és a través del càstig o una simple
disculpa. En l’actualitat s’estan duent a terme molts de projectes de mediació escolar i de
resolució de conflictes dintre dels centres escolars com a mesura d’intervenció.
La innovació d’aquest Treball Final de Grau (TFG) proposa un canvi en la perspectiva de veure
i treballar els conflictes. La resolució positiva i constructiva d’aquests, ens serveix com una
forma de creixement personal. A més, es planteja una intervenció a partir de la prevenció dels
conflictes a través de l’escala de provenció, amb la que s’adquireixen habilitats personals per
minimitzar l’aparició dels mateixos, treballant i potenciant la cohesió de grup o per tractar-los
d’una forma que ens resulti positiva i útil pel desenvolupament personal de cada un.
[eng] School conflicts are very important today and specially for school coexistence, in which way
those conflicts affect to the people involved and, in fact, the influence those conflicts have on
the classroom atmosphere.
In general, when we talk about conflicts, we do it with negative connotations for everybody
involved on them and their resolution mostly is through punishment or simply apology.
Currently, there are many projects of mediation and conflict resolution in the school as a
measure of intervention.
The innovation of this Final Dissertation changes the perspective to see and work conflicts. The
positive and constructive resolution serves us as a form of personal growth. In addition, it is
suggest the intervention from conflicts prevention trough the provention, in order to get
personal abilities and to reduce them, working and trying to develop the group cohesion or to
treat them in a positive way and useful for every one personal development.