[cat] En aquest treball de fi de grau es pretén presentar els avantatges del treball cooperatiu i les estratègies per fomentar la cooperació i resolució de problemes en l'assignatura d'Educació Física d'educació Primària.
En la primera part del treball es presenta el marc teòric, on explicaré aquesta metodologia didàctica, el concepte d'aprenentatge cooperatiu en general i, més concretament, dins l'assignatura d'educació física. També tractaré els diferents models que existeixen, a dia d'avui, d'aprenentatge cooperatiu, dels quals n'he elegit alguns per a desenvolupar el marc experimental. Veurem de quina manera està relacionat el currículum d’Educació Física amb l’aprenentatge cooperatiu dins els seus diferents blocs.
Per altra banda, es presenta el marc empíric, on es planteja una proposta d'intervenció que obligarà als alumnes a pensar i relacionar-se per solucionar els diferents problemes que se’ls hi aniran presentant fonamentada en una sèrie de sessions de l'assignatura, basades en activitats cooperatives.
[eng] In this final dissertation it is intended to present the advantages of the cooperative work as well as the strategies to foster collaboration and problem solving in the subject of Physical Education in Primary Education.
The first part of the work consists in the introduction of the theoretical framework, where this didactic methodology is going to be explained together with the concept of cooperative learning in general, and more specifically, in the subject above mentioned. Moreover, different models of cooperative learning existing nowadays are also going to be discussed, having been some of them chosen to develop the experimental framework. It will also be seen how the curriculum of the P.E. subject is related with this kind of learning in its different blocks.
In the last part of the dissertation, the empirical framework is presented, where an intervention proposal is risen, the one is going to make the students think and cooperate in order to solve different problems that they may encounter. This intervention proposal is sustained in a series of sessions of the subject, which are based on different cooperative activities.