[cat] La tendència inequívoca dels currículums educatius d’aquest inici de segle XXI és l’orientació a les competències dels alumnes. El constructivisme, l’aprenentatge cooperatiu o col·laboratiu, basat en projectes, problemes, o reptes; afegit a l’ineludible ús de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC), tot és un a l’hora de dissenyar projectes innovadors. A la vegada, la innovació pot sorgir de la inspiració del passat. Per això, hem volgut rendir homenatge a la ràdio (d’entre aquestes tecnologies, una de les pioneres). Perquè pensam que pot ser encara eficient a les escoles. Els avenços dels darrers anys fan que implementar o simular una emissora sigui fàcilment assumible fins i tot des d’una classe. Aquest treball revisa l’actualitat i adequació del format radiofònic per a l’etapa de primària. Volem també posar a prova les nostres suposicions i estudi teòric i per això volem preparar el material didàctic d’un taller de ràdio.
[eng] The unequivocal tendency of the educational curricula of this beginning of the 21st century is the orientation to the competences of the students. Constructivism, cooperative or collaborative learning, based on projects, problems, or challenges; added to the inescapable use of Information and Communication Technologies (ICT), everything is one when designing innovative projects. At the same time, innovation may arise from the inspiration of the past. For this reason, we wanted to pay tribute to the radio (among these technologies, one of the pioneers). Because we think it can be still efficient in schools. Advances in recent years make it easy to implement or simulate a station even from one class. This paper reviews the actuality and adequacy of the radio format for the primary stage. We also want to test our assumptions and theoretical study and therefore we want to prepare the didactic material of a radio workshop.