[cat] A través de la proposta didàctica que jo vull treballar amb la utilització de les
pedagogies innovadores més concretament amb les pràctiques artístiques, la música, vull
estudiar si millora l’autoestima, l’autoconcepte i la seguretat dels alumnes amb un baix
rendiment acadèmic i conseqüentment la millora d’aquest rendiment. L’autoestima és la
disposició de considerar-se competent davant els reptes bàsics de la vida i la confiança al
dret de triomfar i ser feliços. És el fet de sentir-se segur en la nostra capacitat
d’aprenentatge, de prendre decisions i fer les eleccions adequades afrontant el canvi. Ho
estudiaré a través de subjectes amb poques relacions socials dins l’aula, alumnes
indecisos i dependents d’un altre company per prendre decisions i amb dificultats
d’aprenentatge. L’estudi es realitzarà durant el 2n trimestre del curs acadèmic 2017-18 a
l’escola de primària de Son Carrió. De l’estudi s’extrauran unes conclusions i unes
discussions per poder esbrinar si aquesta autoestima, seguretat i autoconeixement dels
alumnes augmenta i successivament un possible augment del seu rendiment escolar en el
futur.
[eng] Through didactical proposal that I want to work using innovative pedagogies,
specially with artistic practice like the music, I want to study whether improving selfesteem,
self-image and safety of students with a low academic and consequently the
improvement of this performance.
Self-esteem is the willingness to be considered competent in the face of the basic
challenges of life and confidence in the right to succeed and be happy. It is the fact of
feeling safe in our ability to learn, to make decisions and to make the right choices facing
the change. I will study it through child’s with few social relationships in the classroom,
students undecided and dependent on another partner to make decisions and with learning
difficulties. The study will be carried out during the 2nd term of the academic year 2017-
18 at the primary school of Son Carrió. This study will draw some conclusions and
discussions in order to find out if this self-esteem, safety and self-awareness of students
increases after the intervention and successively a possible increase in their academic
performance in the future.