[cat] La diversitat a les escoles és una realitat, per tal de satisfer aquesta diversitat d’una manera òptima, l’educació ha de promoure una transformació cap a l’escola inclusiva fent que la diversitat sigui reconeguda com una avantatge. Per tal de millorar les necessitats educatives de l’alumnat amb necessitats educatives especials dels centres ordinaris, és necessari que el docent sàpiga afrontar i adaptar-se a les peculiaritats i necessitats de cada alumne.
En el següent treball s’analitzarà la inclusió que rep un alumne amb Síndrome de Down a les classes d’Educació Física, fent incís a les pràctiques inclusives, el temps de compromís motor i el grau de socialització que presenta.
[eng] Diversity in schools is a reality, in order to satisfy this diversity in an optimum way, education should promote a transformation towards inclusive school making recognizing diversity as an advantage. In order to improve the educational demands of the students with special educational needs of the ordinary centers, it is necessary for the teachers to adapt.
The present work analyze the inclusion of a student with Down Syndrome receives in the Physical Education classes, focusing on inclusive practices, the time of intensity of physical activity and the level of socialization during Physical Education classes.