[cat] Estudis previs han detectat que la música pot millorar els processos d’adquisició de la lectura, per tant
el nostre objectiu principal d’estudi ha estat corroborar aquests estudis i comprovar si l’entrenament
d’una tasca amb música ajuda i millora l’adquisició de la lectura. Per fer-ho, es va administrar la prova
IDEL a deu subjectes de segon de primària en dos grups, un que va participar en un entrenament
musical i un altre grup que no ho va fer. Aquesta prova s’ha administrat dues vegades, una abans de
la intervenció i una després del període d’intervenció. Els nostres resultats mostren una millora
significativa per part del grup experimental en cinc de les set subproves analitzades i, pel que fa al
grup control, en dues de les set subproves. Per tant, podem concloure que la música influeix
positivament en els processos implicats en l’adquisició de la lectura.
[eng] Previous studies have detected that music can improve the processes of acquisition of reading;
therefore the main objective of our study has been to corroborate these studies and to verify if the
training of a task with music helps and improve the acquisition of reading. To reach this aim, the IDEL
test was administrated to ten subjects of second grade in two groups, one that follows musical training
and another one that does not. This test has been administrated twice, one before the intervention
with the half of the subjects and one after. Our results are that there has been a significant
improvement on the part of the experimental group in five of the seven subtests analysed and, on the
part of the control group, in two of the seven subtests. Therefore, we can conclude that music has a
positive influence on the processes involved in the acquisition of reading.