Com influeix la música en els processos implicats en l’adquisició de la lectura

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Tineo Cuadrado, Àngela
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-27T06:54:04Z
dc.date.available 2018-09-27T06:54:04Z
dc.date.issued 2018-09-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147772
dc.description.abstract [cat] Estudis previs han detectat que la música pot millorar els processos d’adquisició de la lectura, per tant el nostre objectiu principal d’estudi ha estat corroborar aquests estudis i comprovar si l’entrenament d’una tasca amb música ajuda i millora l’adquisició de la lectura. Per fer-ho, es va administrar la prova IDEL a deu subjectes de segon de primària en dos grups, un que va participar en un entrenament musical i un altre grup que no ho va fer. Aquesta prova s’ha administrat dues vegades, una abans de la intervenció i una després del període d’intervenció. Els nostres resultats mostren una millora significativa per part del grup experimental en cinc de les set subproves analitzades i, pel que fa al grup control, en dues de les set subproves. Per tant, podem concloure que la música influeix positivament en els processos implicats en l’adquisició de la lectura. ca
dc.description.abstract [eng] Previous studies have detected that music can improve the processes of acquisition of reading; therefore the main objective of our study has been to corroborate these studies and to verify if the training of a task with music helps and improve the acquisition of reading. To reach this aim, the IDEL test was administrated to ten subjects of second grade in two groups, one that follows musical training and another one that does not. This test has been administrated twice, one before the intervention with the half of the subjects and one after. Our results are that there has been a significant improvement on the part of the experimental group in five of the seven subtests analysed and, on the part of the control group, in two of the seven subtests. Therefore, we can conclude that music has a positive influence on the processes involved in the acquisition of reading. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Llenguatge ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Música ca
dc.title Com influeix la música en els processos implicats en l’adquisició de la lectura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics