[cat] El tema principal d’aquest treball és exposar, analitzar i millorar la proposta didàctica inicial
duta a terme a dins una aula de primària que tenia com a objecte un fet important a Mallorca,
d’especial rellevància a Montuïri: l’exhumació de la fossa comuna del cementiri. Es creu que
aquesta fossa comuna va ser creada durant la Guerra Civil Espanyola (1936 – 1939), malgrat
no es trobessin les persones assassinades.
Dur a terme la proposta didàctica a través de l’aprenentatge significatiu implica poder afirmar
sense cap dubte què és el millor exemple d’aprenentatge perquè provoca motivació, interès i
efectivitat a l’hora d’aprendre.
Fins que una proposta didàctica no es posa en pràctica a l’aula no sorgeixen les millores o
possibles modificacions. En aquest cas, els dos aspectes a millorar són la limitació de
temporalització de les sessions per tal de tenir més llibertat a l’hora de planificar-les i la manca
de competència digital per part de l’alumnat que es reforça amb l’ajuda de l’equip docent donant
les eines i indicacions pertinents.
[eng] The aim of this essay is to present, analyze and improve the initial educational proposal, carried
out in a Primary classroom. The object of study is an important historical event in Majorca,
more specifically at Montuïri, such as the exhumation of the common grave presumably created
during the Spanish Civil War (1936-1939).
To carry out this educational proposal by applying the meaningful learning implies that without
a doubt it can be asserted that it is the best learning method because it springs motivation,
interest and effectiveness.
It is not until the educational proposal is carried out in the class that the possible improvements
and modifications emerge. In this case, the two aspects that should be improved are the
temporization’s limitations of the sessions in order to have more freedom when planning them
as well as the lack of digital competences accessible to students which are reinforced with the
help of the teachers who give the proper tools and indications.