Anàlisi de la proposta didàctica: la fossa comuna de Montuïri

Show simple item record

dc.contributor Calvo Trias, Manuel Antonio
dc.contributor.author Pont Cerdà, Maria Isabel
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-09-27T08:22:19Z
dc.date.available 2018-09-27T08:22:19Z
dc.date.issued 2018-09-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147790
dc.description.abstract [cat] El tema principal d’aquest treball és exposar, analitzar i millorar la proposta didàctica inicial duta a terme a dins una aula de primària que tenia com a objecte un fet important a Mallorca, d’especial rellevància a Montuïri: l’exhumació de la fossa comuna del cementiri. Es creu que aquesta fossa comuna va ser creada durant la Guerra Civil Espanyola (1936 – 1939), malgrat no es trobessin les persones assassinades. Dur a terme la proposta didàctica a través de l’aprenentatge significatiu implica poder afirmar sense cap dubte què és el millor exemple d’aprenentatge perquè provoca motivació, interès i efectivitat a l’hora d’aprendre. Fins que una proposta didàctica no es posa en pràctica a l’aula no sorgeixen les millores o possibles modificacions. En aquest cas, els dos aspectes a millorar són la limitació de temporalització de les sessions per tal de tenir més llibertat a l’hora de planificar-les i la manca de competència digital per part de l’alumnat que es reforça amb l’ajuda de l’equip docent donant les eines i indicacions pertinents. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of this essay is to present, analyze and improve the initial educational proposal, carried out in a Primary classroom. The object of study is an important historical event in Majorca, more specifically at Montuïri, such as the exhumation of the common grave presumably created during the Spanish Civil War (1936-1939). To carry out this educational proposal by applying the meaningful learning implies that without a doubt it can be asserted that it is the best learning method because it springs motivation, interest and effectiveness. It is not until the educational proposal is carried out in the class that the possible improvements and modifications emerge. In this case, the two aspects that should be improved are the temporization’s limitations of the sessions in order to have more freedom when planning them as well as the lack of digital competences accessible to students which are reinforced with the help of the teachers who give the proper tools and indications. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Guerra Civil ca
dc.subject.other Fossa comuna ca
dc.subject.other Exhumació ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Repressió ca
dc.title Anàlisi de la proposta didàctica: la fossa comuna de Montuïri ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics