[cat] Dintre dels models pedagògics més estudiats en els darrers anys hi podem incloure l’aprenentatge cooperatiu. Diversos autors i experts recomanen fer-ne ús a l’àrea d’Educació Física per obtindré millores a nivell motor, cognitiu i social, però el problema el trobem a l’hora de portar-lo a terme per part dels docents, ja que pot ser que encara el desconeixen, no saben molt bé com desenvolupar-lo o només en fan ús en jocs sense objectius lúdics o en jornades especials.
En aquest treball veurem l’aprenentatge cooperatiu com a model pedagògic i la seva relació en l’Educació física, a més d’una petita unitat didàctica basada en el model d’aprenentatge cooperatiu.
[eng] In the pedagogical models, more students in recent years can include cooperative learning. Several authors and experts recommend using the Physical Education area to obtain improvements at the motor, cognitive and social level, but the problem is found when doing so by teachers or they still do not know it, we do not know very well how to develop it or only do one in games without playful goals or in special days.
In this article we will see cooperative learning as a pedagogical model and its relationship in Physical Education as well as a small teaching unit based on the cooperative learning model.