[cat] L’anglès es considera actualment la llengua principal de comunicació a nivell mundial. Per aquest motiu, el seu aprenentatge s’ha impulsat més en els centres educatius a Espanya. No obstant, l’alumnat no aconsegueix fer generalment un aprenentatge comprensiu i eficaç en l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera (ESL) en els centres d’Educació Primària. És cert que el treball cooperatiu és acceptat com una eina fonamental en l’ensenyament i aprenentatge dels idiomes. Tot i així, per diversos motius aquesta metodologia no sempre s’empra en l’àrea d’anglès en molts centres públics d’Educació Primària. A conseqüència d’això, aquest Treball de Fi de Grau té com a finalitat proposar maneres més senzilles de dur a terme aquesta pràctica metodològica a l’aula, aplicant propostes d’activitats senzilles amb treball cooperatiu com a eina principal. A través de l’aplicació de dinàmiques de treball cooperatiu dins l’aula a l’àrea d’anglès es pretén constatar com aquestes metodologies ajuden al infant a augmentar el seu rendiment acadèmic en l’adquisició del idioma basat en els principis de cooperació i interrelació social entre iguals per assolir un objectius comuns. Aquestes pràctiques metodològiques són a l’hora molt paral·leles a la realitat actual, cada cop més basades en les relacions socials per aconseguir objectius favorables comuns entre tots. Finalment, proposaré un conjunt de reflexions a mode de conclusions sobre el disseny i aplicació d’aquesta metodologia en l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera.