[cat] Aquest treball conté un anàlisi dels principis bàsics de l’educació emocional , de les
emocions, la intel·ligència emocional, les seves competències i les creences en el docent. Es
basa en la revisió bibliogràfica de diferents autors i respon a la necessitat d’unes directrius en
la formació inicial i continuada del personal docent. I es conclou amb una proposta de Model
de Competències Emocionals del Professorat congruent amb els principis identificats com a
rellevants al llarg del treball i unes Orientacions per una Proposta de Formació Docent per
assolir les competències proposades per aquest model.
[eng] This work contains an analysis of the basic principles of the emotional education , of the
emotions, the emotional intelligence, his competences and the beliefs at the educational. It
bases at the bibliographic review of different authors and responds at the necessity of some
guidelines at the initial formation and continued of the educational personnel. And it
concludes with a proposal of Model of Emotional Competences of the congruent
Professorship with the principles identified as a notable along the work and some
Orientations for a Proposal of Educational Formation to attain the competences proposed by
this model