[cat] Actualment vivim un canvi metodològic dins les nostres aules. Els infants són els
protagonistes del procés ensenyament-aprenentatge i l’eina fonamental és la seva pròpia
activitat on l’espai es converteix en un agent educatiu més. A partir d’aquí, sorgeix el
concepte “ambients d’aprenentatge”.
Aquest projecte de fi de grau consisteix en enriquir l’espai científic de la Comunitat de
Petits del CEIP Verge de Lluc amb la implementació d’un nou microespai, el dels
experiments. Es desenvolupen així sis propostes diferents a partir d’elements que formen
part de la vida quotidiana dels infants, aprofitant sempre el seu interès i motivació.
Posteriorment s’analitzen els resultats obtinguts, fent així una avaluació del procediment
i materials emprats. Finalment s’exposen les reflexions i conclusions finals extretes.
[eng] We are currently experiencing a methodological change in our classrooms. Children are
the protagonists of the teaching-learning process and the fundamental tool is their own
activity where space is another educational agent. This is where the concept of “learning
environments” comes from.
This final project is to enrich the scientific space of the Small Community of the CEIP
Verge de Lluc with the implementation of a new micro-space, that of the experiments.
Six different proposals are developed based on elements that are part of the daily life of
children, always taking advantage of their interest and motivation. Subsequently, the
results obtained are analyzed, thus making an evaluation of the procedure and materials
used. Finally, the final reflections and conclusions made are presented.